3. KENYA YAPI MALZEMELERİ FUARI 02 - 05 ARALIK 2011 NAİROBİ - KENYA

Türkel Fuarcılık, Doğu Afrika’nın en büyük ekonomisi Kenya’da 02 - 05 Aralık tarihleri arasında 3.KENYA YAPI MALZEMELERİ FUARI düzenleyecek. Nairobi’nin simgelerinden biri haline gelen KICC – The Kenyatta International Conference Center’da gerçekleşecek olan fuarda 50’den fazla üretici firma ürünlerini sergileyecek.

Fuara Türkiye’den PAKPEN, SARAY ALUMİNYUM, CREAVİT, Pİ MAKİNA, DORÇE KAPI, SÖĞÜTSEN SERAMİK, VESBO, YONTAR MAKİNA, LAFARGE gibi sektörün önde gelen firmaları katılacak.

Fuara katılacak firmaların sergileyeceği ürünleri; duvar kaplama malzemeleri, cam ürünleri, tesisat malzemeleri, ahşap ürünler, ferforje ürünleri, katlı otopark sistemleri, iç bölme elemanları, vitrifiye ürünleri, ısıtma soğutma sistemleri, çatı cephe ürünleri, izolasyon malzemeleri, aydınlatma ürünleri, yapı kimyasalları, pencere ve kapı sistemleri, güvenlik sistemleri, doğal taş ürünleri, boya ürünleri, peyzaj çevre mimarisi malzemeleri oluşturuyor.

Türkiye’nin Kenya’da en fazla fuar düzenleyen ülke olduğunu söyleyen T.C. Nairobi Büyükelçisi Tuncer Kayalar, “Kenya’da yerleşik 13 Türk firma var. Arıtma enertji tekstil ve turizm alanları en çok işbirliği yapılabilecek sektörler. Ayrıca Türkiye Kenya İş Konseyi’nin de oluşturuyoruz. Bu da önemli bir gelişme. Başkanı da Nahit Bozatlı oldu. Kenya tarafının başkanı da seçilecek” dedi. Türkiye Nairobi Ticaret Ateşesi Gökhan Üsküdar ise piyasaların birkaç ithalatçının elinde olduğunu ve bunun sıkıntı yarattığını belirtti. Üsküdar, “Kenya pazarına ilk gelen kral olur. Çünkü çok bakir bir yer” dedi.

Genel olarak, Türkiye-Kenya ekonomik ilişkileri incelendiğinde, son 2 yıl içinde Kenya’ya genel ihracatımızın yüzde 323 arttığı gözlenmekte, kısa bir dönem içinde Kenya’ya ihracatımızın 500 milyon dolara çıkması beklenmektedir. Diğer taraftan ikili ticaret ilişkilerimiz kapsamında ticaret fazlası verdiğimiz 4. ülke konumunda olan Kenya’da son yıllarda diğer sektörlerde olduğu gibi inşaat sektöründe de ciddi bir hareketlenmenin olduğu gözlemlenmektedir.

2004’de, karayollarına Kuzey Koridoru Ulaşımı Geliştirme Projesi kapsamında ayrılan 207 milyon dolarlık yatırımın ve devletin son 2 yılda karayolları için ayırmış olduğu bütçedeki yüzde 70 artışın, ülke inşaat sektörünün son bir yılda kaydettiği yüzde 10’luk büyüme de tetikleyici bir etkisinin olduğu düşünülmektedir. Toplam çimento tüketiminin son iki yılda yüzde 25 arttığı Kenya’da özel bina yatırımlarının da son iki yılda yüzde 200’lük bir artış kaydettiği görülmektedir.Yıllık demir-çelik ihracatının yüzde 10 seviyelerinde arttığı Kenya’ya Türkiye’nin gerçekleştirmiş olduğu demir-çelik ihracatının 2007-2008 yıllarında yüzde 400’lük bir artışla büyüdüğü dikkati çekmektedir. Elektrikli ev eşyaları ve mobilya ihracatındaki artışın da Kenya’da yeniden bir haneleşme sürecinin işareti olduğu düşünülmektedir. Bu çerçevede, son bir kaç yıl içinde artan kaba inşaat malzemeleri giderlerinin peşinden, genellikle maliyeti düşük, hafif inşaat malzemelerinin içinde bulunduğu yeni ürünlerin de Kenya’da kendisine iyi bir pazar bulacağı değerlendirilmektedir. İçinde bulunduğumuz dönem itibariyle iki ülke arasındaki ilişkilerde yaşanan gelişmelerin yanı sıra düşük maliyetine rağmen sahip olduğu kalite sebebiyle Türk mallarına olan ilginin de söz konusu pazarda önemli bir avantaj yaratacağı bilinmektedir.